JOS CHILOTII

Image

        Azi am hotarat ca voi vorbi despre sinceritate si cat de importanta mi se pare mie ca este. Si mai exact ce ma gandesc ca e sinceritatea fata de cei apropiati, familie si prieteni pentru ca sinceritatea cu strainii nu o aplic prea des. De ce? Pai ce rost are sa continui o discutie (o remarca sincera necesita si o explicatie din pacate 🙂 ) cu cineva, pe care nu o sa il mai vad niciodata si care nu ma afecteaza? Un exemplu: eram la ora de condus si am luat pe cineva de undeva din afara orasului, drum de tara cu multe balti si gropi si, desi, nu am zis absolut nimic (eram fericita ca conduc, nu am pretentii) domnul respectiv s-a simtit dator sa faca o gluma, cum ca ar trebuie sa stiu sa conduc pe astfel de drumuri ca daca ma duce sotul meu la tara si trebuie sa ma conformez? Am ras isteric, dar pe interior:)). Avea sens sa ii explic ca nu sunt Alba Ca Zapada si ca atunci cand o sa ma marit nu voi fi LUATA nicaieri, ci VOM merge si ca am si eu propria  capacitate de decizie( plus calitati de manipulare) ?Parerea mea e ca nu. Asa ca am ras, m-am simtit bine cu mine, am dat si cateva dume, tot pe interior bineinteles (ce e placut la fazele astea e ca mereu tu iti intelegi dumele:)) ) si am mers mai departe.

       Asa ca eu vorbesc de o sinceritate cu cei apropiati, sau cei din mediul tau. Mi se pare ca in ziua de azi e ceva socant pentru toti cei din jurul nostru e sa fii sincer. Vezi cum expresia fetei lor se schimba, se uita ciudat la tine, ca si cum ai fi ciudat, de pe alta planeta. Asta mi se pare mie ca e reactia celor din jur in fata adevarului ( adevarului vazut prin ochii mei). Si la unii la place, dar cand ii vizeaza pe ei se scandalizeaza, dar apoi ajung sa te aprecieze, daca ajung sa se impace cu adevarul.  Si ce vreau sa spun cu adevarul subiectiv e ca aleg sa spun ce cred cu adevarat, nu mai accept sa dau din cap si sa zic da, cand de fapt cred ca e nu. Cu cat esti mai sincer cu prietenii si cu ai tai, cu atat viata ta e mai buna. Da, uneori nu e comfortabil sa ii spui cuiva drag ceva dureros (gen prietenul tau e afemeiat) pentru ca stii cat de tare o sa il/o doara si cat de tare o sa se rasfranga si asupra ta. Si e bine sa fii sincer in toate maruntisurile, iar  daca si cei din jur sunt la fel cu tine, vei avea tu pana la urma, parte de cea mai buna caracterizare a ta venita din exterior. Si e bine, pentru ca de multe ori ne vedem intr-un fel, dar de fapt suntem perceputi cu totul altfel fara ca macar sa stim. In momentul in care vezi parerea obiectiva dar subiectiva in acelasi timp a cuiva din afara poti sa iti pui 2 intrebari: e chiar asa?/ nu am transmis corect?

Image

      De aceea imi iubesc prietenii si familia. Fratele meu e una din oglinzile care ma trezesc cand nu ma astept, prin remarci : “azi la 5 mergi la cosmetica”, sau” ai fost scorpie” , sau ”nu sunt patalonii de vina, te-ai ingrasat” :)) . Da  si e bine ca face asta pentru ca da, era cazul sa merg si doi uneori pot sari calul fara sa vreau. Si cu cat mi se atrage atentia mai des cu atat pot sa imi arat fata linistita prin oras, si pot lucra la caracterul meu. Si iubitul e o oglinda foarte buna, dar el trebuie sa aiba foarte mare atentie deoarece risca sa se sparga:)) Da persoana de langa tine, cea langa care te trezesti in fiecare dimineata, ajunge sa te cunoasca foarte bine si trebuie sa spui ce simti sau ce gandesti pentru a nu deveni frustrat ca nu te intelege. Aici fetele inteleg foarte bine ce vreau sa zic (“Esti suparata?” (tu cobori sfinti de 2 zile) ”NU” ). Si daca ii zici ca de fapt tu esti suparata si ca esti extrem de suparata ca te certi deja de 3 zile cu el in capul tau, data viitoare va zic ca va stii sa detecteze din timp problema:)) Tudor a ajuns la capacitatea de budist: stie sa ma opreasca din cearta fictiva dinainte sa inceapa:)) El o oglinda sincera, dar cu manusi (“sunt grasa?” “poate e de tunsoare”).

Image

Cand eram copil mi se parea ca de fapt lumea adultilor e asa de simpla si nu intelegeam de ce se complica, de ce adauga atatea invariabile variabile (evident eu o vedeam ca pe o mare incalceala si prostie), dar apoi am mai crescut si radeam de copilul ce am fost si ma gandeam ca e naivitate.Si au trecut ani, s-au intamplat multe si am ajuns inapoi la parerea copilului din mine si mi se pare si logic ca am avut dreptate. De ce? Pentru ca, fiind copil, tu ai un bagajel de informatii si de valori, valori de baza pe care ar trebui sa le pastram mereu asa si nu ai parte de toate nimicurile care vin o data cu bagajele tot mai mari (pleci in excursie si iti iei un troler in care poti sa dormi si ajungi sa porti o singura pereche de pantaloni si acelasi tricou :)) ). Si valorile astea ajung cumva la fund, peste care vin tot felul de carpe, sentimente, frustrari, dezamagiri. Uitam de fapt ca am mai avut vreodata capacitatea de a vedea limpede intr-o apa plina de mizeria noastra.Uitam ca avem puterea si stim de la inceput cum sa dam la o parte tot ce e inutil si aparent de importanta capitala. Si e pacat, caci , de obicei avem nevoie de un eveniment nefericit, tragic, rau,  care sa te plezneasca, sa te bata chiar (depinde cat de departe ai ajuns cu fanteziile) si atunci iei buretele si stergi tot si poti sa vezi tabla. Ajungi iar la valorile din copilarie. Nu exista “stii e mai complicat” sau “nu tine de mine”. Nu e complicat, deloc. Noua ne place sa ne complicam inutil si mereu, dar mereu tine de noi. Da, nu ne place sa recunoastem ca suntem vinovati de situatie si da probabil ca a fost facuta toata mizeria , tocmai pentru a ne proteja . Poate inamicul nu mai vede si nu ne mai loveste.Dar problema e ca nici noi nu mai vedem si aici e trist ca ajungem sa ne lovim singuri .

     Concluzie : Am deraiat un pic si o sa ajung ca Florin Piersic .

Image

Leave a Reply

